Inapoi la toate articolele

Impactul instruirii angajaţilor asupra strategiei de business în Cloud

Tot mai multe organizaţii caută să beneficieze de pe urma soluţiilor de cloud, ce includ: eficienţă operaţională crescută, o agilitate mai pronunţată a afacerii, o mai bună colaborare între angajaţi, informaţii în timp real în toată compania, costuri mai mici ale resursei IT, fiabilitate şi, nu în ultimul rând, opţiunea ca sistemele informatice să poată lucra optim chiar şi cu volume foarte mari de date.

Implementarea cu succes a tehnologiei cloud îmbunătăţeşte vizibil modul de operare în interiorul unei companii, oferindu-i chiar un avans în faţa competitorilor.

Un sondaj IDG, realizat pe la mijlocul anului trecut, indica următoarele:

  • 50% dintre specialiştii în IT ai companiilor optează pentru investiţia în tehnologiile cloud care să ducă la îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii şi, desigur, a serviciilor oferite acestora.
  • 72% dintre companiile care au implementat deja astfel de tehnologii susţin că interfaţa lor digitală a devenit mai valoroasă în comparaţie cu contactul personal.

Companiile care îşi doresc efectiv să devină competitive pe piaţa actuală şi care se pregătesc pentru viitor, recunosc nevoia de a transfera tehnologiile şi operaţiunile de business în cloud.

Însă, ca în cazul oricărei schimbări, implementarea de noi tehnologii vine la pachet şi cu unele riscuri:

  • Va decurge bine transferul?
  • Va afecta perioada de transfer operaţiunile de business?
  • Ce impact va avea schimbarea asupra personalului şi a clienţilor?
  • Este compania pregătită pentru asta?

Efectele nefaste ale unui transfer de date informatice conceput şi executat greşit depăşesc de multe ori competenţa departamentului de IT.

Aceste efecte negative pot include:

  • Perioade neplanificate în care unele aplicaţii importante pentru afacere nu vor fi funcţionale
  • Personal nervos în încercarea de a înţelege şi de adopta sisteme şi procese complet noi
  • Scăderi ale afacerii din cauza modului mai lent de desfăşurare a operaţiunilor în cadrul companiei
  • Căderi planificate ale sistemului, pe măsură ce departamentul de IT încearcă să localizeze, să definească şi să repare eventuale probleme tehnice
  • Rezistenţă crescută la schimbare în interiorul companiei
  • Venituri pierdute
  • Timp irosit

Efecte există şi de partea clienţilor, iar unele dintre acestea nu pot fi aflate decât foarte târziu. Consecinţele unei implementări viciate sunt de lungă durată şi adesea eluzive.

 

Transferurile de tehnologie în cloud nu sunt mai diferite de ce am menţionat până acum.

Pentru a asigura succesul atunci când concepeţi o strategie de cloud, este esenţial să înţelegeţi şi să evitaţi capcanele care duc, invariabil, la scenarii ca cele enumerate anterior.

Aceste capcane sunt adesea rezultatul următoarelor situaţii:

  • Noţiuni insuficiente de utilizare a tehnologiilor cloud în termeni de funcţionalitate, procedee sau derulare de operaţiuni
  • Lacune de competenţe ale angajaţilor din departamentul de IT pentru a asigura o tranziţie lină, de a optimiza performanţa sistemului sau de a gestiona rapid problem ce pot apărea
  • Alegerea neinspirată a tehnologiei de cloud sau a furnizorului.

Ca în cazul majorităţilor implementării facilităţilor IT, cu precădere cele ce implică introducerea de noi tehnologii, instruirea este fundamentală pentru a garata reuşita. De aceea, un program de instruire a personalului companiei atunci când se face trecerea către strategia de cloud se impune de la sine.

Oracle – lider de piaţă în domeniul tehnologiilor cloud -  pune la dispoziţia clienţilor programe de instruire pentru mai buna înţelegere şi gestionare a acestui tip de tehnologie.

 

A alege soluţii autentice de instruire din timp a angajaţilor oferă companiei următoarele beneficii:

  • Succes în gestionarea schimbării şi transferului de date în cloud prin pregătirea prealabilă a echipei tehnice
  • Instruire constantă şi funcţională chiar şi în cazul unei echipe diverse şi dispersate geografic
  • Soluţionare rapidă a problemelor ce pot apărea la utilizator, sporirea încrederii în cloud şi creşterea gradului de adoptare, prin oferirea de asistenţă pentru utilizatori oricând şi oriunde este necesar
  • Alegerea adecvată de tehnogii cloud prin explorarea în detaliu a produselor şi serviciilor Oracle înainte de a le achiziţiona
  • Tranziţia în cloud va fi mai rapidă şi mai lejeră, cu mult mai puţini timpi morţi şi, de asemenea, mai puţine incidente care să scadă productivitatea companiei.

 

O echipă bine instruită va reuşi să adopte mult mai uşor noile tehnologii şi noile strategii de afaceri, inclusiv pe termen lung.