Inapoi la toate articolele

Cum Devii un Candidat Atractiv pe LinkedIn

Logo-2C-128px-TMAșa cum vă promiteam într-un articol anterior, am revenit cu sfaturi utile pentru profilul de LinkedIn, adunate de la specialiști în domeniul recrutării și a resurselor umane.

Începem cu cele 4 elemente esențiale ale profilului de LinkedIn - acordă-le o atenție specială:

  1. Fotografia

- este o necesitate absolută

- trebuie să aibă un aspect profesionist

- studiile arată că profilul tău este cu 30% mai accesat dacă are o fotografie

- ai de 7 ori mai multe șanse să apari în rezultatele unei căutări, dacă ai poză de profil

 

  1. Titlul (Headline)

- este elementul care apare în căutări, alături de numele și fotografia ta

- este ceea ce îl determină pe agentul de recrutare să dea click pe profilul tău sau să treacă la cel al competitorului tău

- asigură-te că descrie cu acuratețe ceea ce faci și nu cine ești (spre exemplu: Junior Java Developer for Android in Bucharest și nu Developer la Compania X)

- utilizează cu maximă eficiență cele 120 de caractere pe care le ai la dispoziție

 

  1. Descrierea (Summary/Bio Section)

- agenții de recrutare și angajatorii o citesc pentru a vedea care este istoricul tău în domeniu

- în momentul în care cineva și-a făcut timp pentru a accesa această secțiune a profilului tău, îți vei dori să citească două-trei paragrafe despre ce ai făcut, ce poți face pentru ei și ceva care să le rămână în memorie

- include detaliile tale de contact, dacă vrei ca oameni noi să poată lua legătura cu tine

 

  1. Cuvinte-cheie

- trebuie să le folosești inteligent, dacă vrei să te regăsești printre rezultate

- folosește termeni cât mai specifici din domeniul în care lucrezi

- fii moderat: este doar o linie fină între a arunca neglijent aceste cuvinte-cheie pe profil și a păstra un aspect profesionist

 

Cum să apari în capul listei pe LinkedIn

Poate nu știai, dar poți să îți influențezi poziția în clasamentul rezultatelor pe LinkedIn. Cum? Destul de simplu. Motorul de căutare al LinkedIn funcționează la fel cum o făcea Google acum 10 ani: mai multe cuvinte-cheie = poziție mai bună în clasament. Dacă profilul tău este accesat, asta îi spune lui LinkedIn că ești relevant pentru acei termeni de căutare; așa că include termeni-cheie în titlul profilului tău, în numele postului pe care îl ocupi și în descrierea profilului (menționează domeniul de activitate, locul, numele companiei – dacă este permis – și chiar nume de persoane sau versiuni exacte de software).

Poți să faci un experiment: caută pe LinkedIn termenii „Software Developer”. Apoi păstrează căutarea, dar înlocuiește „Software” cu „Java”. Primul profil care apare este foarte bine optimizat pentru motorul de căutare al LinkedIn: vezi ce face acea persoană, dar nu îi copia cuvintele – inspiră-te!

 

Recomandările (Endorsements)

Recomandările pe LinkedIn sunt cheia succesului pe platformă. Aici, ele sunt 100% transparente, astfel că oamenii pot să vadă exact cine te-a recomandat și chiar recomandările persoanei respective. Așadar, iată mai jos ce ar fi bine și ce nu ar fi bine să faci în ceea ce privește recomandările:

- nu accepta recomandări de la colegi

- nu realiza recomandări reciproce

- nu accepta recomandări de la oameni care îți sunt datori (pe care i-ai ajutat profesional)

- concentrează-te pe recomandări de la oameni aflați pe cele mai înalte posturi de conducere și de la foștii șefi

- ia doar o recomandare de la fiecare companie cu care ai colaborat

- afișează doar 5-10 recomandări pe profil

- păstrează-le doar pe cele mai bune: majoritatea oamenilor se vor uita doar la primul sau al doilea, să se asigure că sunt remarcabile.

 

Alte sfaturi utile:

  • Caută paginile companiilor relevante pentru tine: vezi care sunt oamenii pe care i-au angajat recent (sau cei care au plecat) ca să afli ce aptitudini caută compania în rândul candidaților.
  • Conectează-te la grupuri care prezintă interes și relevanță pentru parcursul carierei tale: alătură-te foștilor colegi de studii, grupurilor de specialiști din domeniul sau profesia ta. Și nu-ți face griji că toată activitatea ta apare pe grup: accesează setările și dezactivează funcțiile după cum dorești, astfel încât să ai o prezență cât mai profesionistă online.
  • Verifică secțiunea Annual Company Growth pe pagina de LinkedIn a unei companii, pentru a vedea dacă angajările au crescut, au stagant sau au scăzut – cunoscând din timp tendințele, ai un avantaj când îți faci planuri de carieră.

  Succes până data viitoare, când vorbim despre bune practici în redactarea CV-ului și câteva caracteristici ale procesul de recrutare.